Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.
Als consument heeft u altijd recht op een wettelijke garantie. Het product moet voldoen aan de verwachtingen die u redelijkerwijs aan het product mag stellen. De wettelijke garantie beschermt u voor gebreken die binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komen.
Naast de wettelijke garantie heeft u bij ons ook altijd recht op een fabrieksgarantie. Op de producten van Verandacity zit 5 jaar fabrieksgarantie.
Reclamering van uiterlijk waarneembare gebreken dient u schriftelijk dan wel per mail bij ons in te dienen. Wij verzoeken u direct (uiterlijk binnen 2 werkdagen na ontvangst) contact met ons op te nemen, zodat wij voor een juiste oplossing kunnen zorgen. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] vergezeld met o.a. foto’s van de beschadiging. Stuur zoveel mogelijk relevante informatie mee, zodat wij u sneller van dienst kunnen zijn.
Geen garantie wordt gegeven zodra gebreken het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig gebruik, niet of onjuiste montage, wijziging of reparatie door opdrachtgever of door derden.
Indien u kiest voor de montageservice van Verandacity, kiest u voor vakkundige montage en behoudt u uiteraard de garantie. Natuurlijk kunt u onze producten ook zelf monteren of verwerken. Houdt u er wel rekening mee dat u het product accepteert en daarmee uw garantie vervalt. We raden u dan ook aan de producten eerst te controleren op defecten alvorens u start met montage. Neem bij gebreken gerust contact op met onze klantenservice, we zullen alles in het werk stellen om met een passende oplossing te komen.
Klachten
Verandacity is aangesloten bij de stichting WebwikelKeur. Voor u als consument betekent dit extra bescherming bij eventuele geschillen.
Natuurlijk doen wij er alles aan om u tevreden te stellen, maar het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Voor consumenten in de EU is het ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.